Орієнтовний перелік творів образотворчого мистецтва

Орієнтовний перелік творів образотворчого мистецтва,
 рекомендованих для сприймання учнями
 (додаток до програми образотворче мистецтво 1-4 класи
загальноосвітніх навчальних закладів №1)    
Графіка
Бейхун С. (“Кінь”); Боччоні У. (“Лебеді”); Брак Ж. (“Голуби в польоті”); Нольде Е. (“Портрет голови рибалки”); Пікасо П. (“Ваза з квітами”, “Студія скульптора”); Сеан Л. (“Фігура з півнем”); Спакал Л. (“Циркові фургони”); Спаццапан Л. (“Кінь, що скаче”); Адамович С. (ілюстрації до твору М. Гоголя “Вечори на хуторі біля Диканьки”, цикли “У Седневі”, “Дерева”), Базилевич А. (“Еней”); Білібін І. (ілюстрації до “Казки про царя Султана”); Ватагін В. (“Рись”); Гніздовський Я. (“Бук”, “Кіт”, “Фламінго”, “Папороть”); Дерегус М. (“Вітер”); Жук М. (“Хризантеми”); Караффа-Корбут С. (ілюстрації до творів С. Васильченка “Чарівна книжка”, Л. Українки “Лісова пісня”, Т. Шевченка “Кобзар”);Касіян В. (“Дерева”); Ковальчук В. (ілюстрації до дитячих книжечок); Конончук С. (“Дерево кричить”); Кульчицька О. (“Верби взимку”, “Яблуньки”, “Буря над Адріатичним морем”, “Місяць на воді”; “Гуцульська забава”, “Вівці”, “Водяні лілії”); Лебєдєв В. (“Жирафа”); Левицький Л. (“Замріяна”); Нарбут Г.  (ілюстрації до “Української абетки” та ін.); Хейлік О. (“Золоті ворота”, “Андріївська вулиця”); Шевченко Т. (“Хата батьків у с. Кирилівка”) та ін.
 
Живопис
Наскельний живопис в печерах Іспанії та Франції (“Бізони”, “Бики” та ін.); Ван Гог (“Море в Сен-Марі”, “Оливовий гай”, “Соняхи”, “Кипариси на тлі зоряного неба”); Дега Е. (“Танцівниці”, “Балерина”); Леже Ф. (“Будівельники”); Малевич К. (“Жниця”); Марк Ф. (“Рижі козулі”; “Синій кінь”); Моне К. (“Враження. Схід сонця”); Пікасо П. (“Хлопчик із собакою”, “Дівчинка на кулі”); Сезан П. (“Натюрморт”, “П’єро і Арлєкін”); Синьяк П. (“Порт з вітрильником”, “Cосна в Сен-Тропезе”); Айвазовський І. (“Ранок”, “Буря”, “Крижані гори”); Андрущенко М. (“Святий Миколай”); Бойчук Т. (“Біля яблуні”); Бокшай Й. (“Квітучі яблуні”); Васнецов В. (“Іван Царевич на сірому вовку”, “Килим-літак”, “Богатирі”, “Три царівни підземного царства”);  Гординський С. (“Музики”); Дейнека О. (“На півдні”, “Лижники”); Демцю М. (“Човни”); Добровольський Д. (“Морозний ранок”, “Печерська Лавра. Зимовий ранок”); Екстер О. (“Саломея”); Ерделі А. (“Молодиця”, “Мукачевський замок”); Ковжун П. (“Натюрморт”); Козак Е. (“Ярмарок”); Костанді К. (“Бузок”); Кравченко О. (“Осінь”); Кузнецов П. (“Верблюди. Міраж”), Кулішенко Ю. (“Весна”, “Квітучий сад”, “Маки в Карпатах”), Кульчицька О. (“Дуб”, “В обіймах снігу”, “Верби після дощу”, “Автопортрет”, “Гуцулка Параня”, “Соняшники”, “Маки”, “Гуцульське весілля”, “У свято”); Курилас О. (“На Гуцульщині”); Левицький М. (“Бики при заході сонця”); Левітан І. (“Золота осінь”, “Весна. Велика вода”, “Березовий гай”); Марчук І. (“До сонця осінь нахилилась”); Машков І. (“Овочі і фрукти”, “Гарбуз”), Мурашко О. (“Дівчина в червоному капелюсі”); Патик В. (“Коровай”); Приймаченко М. (серії робіт “Дивні звірі” та “Квіти”); Реріх М. (“Заморські гості”, “Гімалаї”); Рилов А. (“У голубому просторі”); Смольський Г. (“Мій Космач”); Татлін  В. (“Портрет художника”); Труш І. (“Сосна над морем”); Шишкін І. (“Серед долини рівної”, “На Півночі дикій”, “Корабельний гай”); Шишко С. (“Соняшники”, “Проліски”); Шовкуненко О. (“Повінь. Конча-Заспа”); Яблонська Т. (“Ранок”, “Зимовий день в Седневі”, “Молода матір”)  та ін.
 
Скульптура
Єгипетська статуя писця Каї; Тутмос (“Нефертіті”); Брак Ж. (“Журавлеподібна птаха”); Ватагін В. (скульптурні зображення тварин); Дзиндра М. (“Музиканти”), Єфімов І. (“Кішка”); Манцу Ж. (“Дівчина, що стоїть”); Крук Г. “Бандурист”; Нестеренко І. “Юрій Змієборець” (рельєф); Липовка І. (“Олімпійський вогонь”); О.Пінчук (“Переможець”) та ін.
Декоративно-прикладне мистецтво
Давньогрецький вазопис;українські регіональні писанки, килими, рушники, вишивки, народний одяг та іграшка, приклади петриківського розпису; народна картина “Козак Мамай”; Бахматюк О. (керамічні вироби);Білас М. (“Лебеді материнства”, “Чотири пори року” – ткацтво); Білокур К. (“Квіти за тином”, “Сніданок”, “Богданівські яблука”); Білоус Х. (витинанки); Кульчицька О. (замальовки народного одягу та його елементів, килими, проекти вибійки та декоративних шпалер); Муха М. (“Павич”); ПанкоФ. (“Павичі”);Пата Т. (“Птах на калині”, “Птахи у квітах”);Приймаченко М. (“Пава на хмелю”, “Соняшник життя”, “Зелений слон”); Сколоздра І. (“Чумацький шлях”, “Веснянки”, “Гуцульське мистецтво”, “Український гопак” – розпис на склі); Собачко-Шостак Г. (народний розпис); Хома П.(“Півник”, “Горлиця”, “Мамині квіти”); Шкрібляк Ю. (художнє дерево);та ін.
 
Архітектура
Єгипетські піраміди в Гізі; давньоримський Колізей; реконструкція Золотих воріт у Києві; замки, собори й палаци України та за кордоном; вежі Луцького та Острозького замків; дзвіниці соборів України; музеї народної архітектури і побуту; народне житло у різних історико-етнографічних районах України; “Ластівчине гніздо” у Гаспрі (Крим); Будинок з химерами в Києві; Брейгель С. (“Вавилонська вежа”), Беклемішева І. (“Кам’янець-Подільська фортеця”), Вламінк М. (“Архітектурний пейзаж”); Дровняк Н. (“Місто Криниця”, “Автопортрет на фоні церкви”); Кульчицька О. (“Дерев’яні церкви”, “Перемишль зі сторони Зясяння”); Світославський С. (“Вітряк”); Сельський Р. (“Селище Рибаче”); П.Левченко (“Вітрячок”, “Українське село”) та ін.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *